9 t/m 13
juli 2018

Communicatie

Jaarverslag 2012

"Uiteindelijk doen we het voor al die blije kindergezichten die moe maar voldaan de poort uit lopen na een dag vol Brakkenplezier!”

Het Brakkenfestival wordt georganiseerd voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar uit de regio Breda. Op verzoek van ouders is de toegangsleeftijd verlaagd van 6 jaar naar 4 jaar. (Werkende) ouders met kinderen die in leeftijd dicht bij elkaar zitten, kunnen op deze manier ook de jongere broertjes en zusjes laten spelen tijdens de eerste week van de basisschoolvakantie. Dit was een groot succes!

Het Brakkenfestival is altijd in de eerste week van de zomervakantie. Dit jaar was het thema "Samen spelen , samen delen”. Door dit jaar dit thema te kiezen, zorgt het Brakkenfestival ervoor dat zij dicht bij haar doelen blijft, wat is er mooier om dingen samen te ondernemen?

Door de vele activiteiten hebben alle kinderen een week vol ontspanning, gezelligheid, creativiteit en sportiviteit kunnen beleven. Een aantal activiteiten komt elk jaar weer terug. Zo ook dit jaar, bijvoorbeeld het verkeerspark, de verschillende luchtkussens, het koekjes bakken, schminken, de kappershoek en diverse sport en spel activiteiten.

Met medewerking van onder andere vele sponsoren en natuurlijk alle vrijwilligers is het weer gelukt om een fantastisch evenement voor de kinderen neer te zetten. Gedurende de week van 2 tot en met 6 juli hebben maar liefst 7000 kinderen het Brakkenfestival bezocht.

We zijn weer erg blij te kunnen zeggen dat het een geslaagde week is geweest. Niet alleen de kinderen hadden de tijd van hun leven, maar ook de meer dan 250 vrijwilligers. De sfeer was dit jaar optimaal en het
"Brakkengevoel” was sterk aanwezig.

Dank jullie allemaal. Op naar ons jubileum, het 25ste Brakkenfestival, we maken er een groot feest van. We zijn er trots op!

Marian Mathijssen
Algemeen Coördinator